Test fitting the new turbo

Ever since my turbo broke down just before the summer, I’ve been looking forward to getting back into the garage to pick it apart to see what had happened. It seems that the shaft snapped clean off at the compression side of the turbo causing the housing to crack open. I’m not sure what caused this, but it could be that the shaft had too much play since the bearings were worn down and it basically self destructed… My plan is to fit a Garret GT2860RS using a high-flow manifold with a T3 flange and fabricate a custom down-pipe instead of the original cat. I will also need to make a custom turbo intake pipe with all the fittings needed for it.

Garasjeprosjekt

Hei og velkommen tilbake! Nå er det på tide å skrive litt igjen. Grunnen til at all historikk er borte er at jeg fikk ødelagt databasefilene også orket jeg ikke bruke masse tid og energi på å forsøke å få de gjennopprettet. Fresh start sier nå jeg!

Vi har kjøpt oss hus! Og mest viktig av alt – vi har nå egen garasje! Jeg har brukt litt tid på å sette i stand garasjen, da med gulv, maling og arbeidsbenk så nå er jeg klar for litt mekking igjen.

Følg med fremover så kommer det nok en oppdatering i ny og ne 🙂